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Philo, --- 296*332 --- Philo van Alexandrië:--studies --- 296*332 Philo van Alexandrië:--studies
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Ten commandments --- Bible. --- Commandments, Ten --- Decalogue --- Covetousness --- 296*332 --- 296*332 Philo van Alexandrië:--studies --- Philo van Alexandrië:--studies
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Philo of Alexandria --- Philo, --- 296*332 --- Philo van Alexandrië:--studies --- 296*332 Philo van Alexandrië:--studies --- Alexandria, --- Filon --- Filón, --- Filon, --- Filone, --- Philon, --- Philonis, --- Yedidyah, --- פילון --- פילון מאלכסנדריה --- פילון, --- פילון היהודי --- Филон Александрийский --- Filon Aleksandriĭskiĭ --- Pseudo-Philo
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1 <=924> PHILO ALEXANDRINUS --- 296*332 --- Joodse filosofie:--oudheid en middeleeuwen--PHILO ALEXANDRINUS --- Philo van Alexandrië:--studies --- 296*332 Philo van Alexandrië:--studies --- 1 <=924> PHILO ALEXANDRINUS Joodse filosofie:--oudheid en middeleeuwen--PHILO ALEXANDRINUS --- Philo Alexandrinus --- Philo Iudaeus
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Philo of Alexandria: an introduction -- Philo of Alexandria in context. Philo as a Jew -- Philo as a citizen: Homo politicus -- Philo - an interpreter of the laws of Moses -- Philo and classical education -- "The Jewish philosophy": reading Moses via Hellenistic philosophy according to Philo -- Why and how to study Philo. Why study Philo? How? -- Philo's Exposition of the Law and social history: methodological considerations -- Philo's relevance for the study of Jews and Judaism in antiquity -- Philo's relevance for the study of the New Testament -- Philo in the Patristic tradition: a list of direct references.
Philo, --- 296*332 --- 296*332 Philo van Alexandrië:--studies --- Philo van Alexandrië:--studies --- Alexandria, --- Filon --- Filón, --- Filon, --- Filone, --- Philon, --- Philonis, --- Yedidyah, --- פילון --- פילון מאלכסנדריה --- פילון, --- פילון היהודי --- Филон Александрийский --- Filon Aleksandriĭskiĭ --- Pseudo-Philo --- Philon d'Alexandrie
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Philo was a Hellenistic Jewish philosopher who left behind one of the richest bodies of work from antiquity, yet his personality and intellectual development have remained a riddle. Maren Niehoff presents the first biography of Philo, arguing that his trip to Rome in 38 CE was a turning point in his life. There he was exposed not only to new political circumstances but also to a new cultural and philosophical environment. Following the pogrom in Alexandria, Philo became active as the head of the Jewish embassy to Emperor Gaius and as an intellectual in the capital of the empire, responding to the challenges of his time and creatively reconstructing his identity, though always maintaining pride in the Jewish tradition. Philo's trajectory from Alexandria to Rome and his enthusiastic adoption of new modes of thought made him a key figure in the complex negotiation between East and West.
Philo, --- Alexandria, --- Filon --- Filón, --- Filon, --- Filone, --- Philon, --- Philonis, --- Yedidyah, --- פילון --- פילון מאלכסנדריה --- פילון, --- פילון היהודי --- Филон Александрийский --- Filon Aleksandriĭskiĭ --- 296*332 --- 296*332 Philo van Alexandrië:--studies --- Philo van Alexandrië:--studies --- Pseudo-Philo
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Philo, --- 296*332 --- 296*332 Philo van Alexandrië:--studies --- Philo van Alexandrië:--studies --- Alexandria, --- Filon --- Filón, --- Filon, --- Filone, --- Philon, --- Philonis, --- Yedidyah, --- פילון --- פילון מאלכסנדריה --- פילון, --- פילון היהודי --- Филон Александрийский --- Filon Aleksandriĭskiĭ --- Pseudo-Philo --- Philo, - of Alexandria.
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Philon décrit le peuple juif (Juifs de naissance et prosélytes) à l'aide du vocabulaire de la cité comme une "concitoyenneté" ou une parenté par les lois, et l'appelle "la cité de Moïse". La cité de Moïse, dont "l'autochtonie" des membres se trouve dans la loi mosaïque, est dispersée dans la cité du monde, créée par le Dieu unique. Les "citoyens mosaïques" respectueux des lois forment une communauté unie par l'amitié, la bienveillance, la communauté d'idées et le sentiment communautaire. Le culte de la cité de Moïse ou l'expérience cultuelle commune des Juifs consiste en l'honneur rendu au Dieu unique; son temple unique se trouve au centre de la cité du monde, dans la ville sainte de Jérusalem. Les fractions de la cité de Moïse sont les "colonies envoyées par la métropole Jérusalem". Le "citoyen mosaïque" respectueux des lois et des vertus semble être l'exemple concret du sage dont "la cité de l'âme" est bien gouvernée et qui obtient une citoyenneté dans la terre spiritualisée qu'est la "cité de la vertu". L'évolution du sens de politeia dans les écrits judéo-hellénistiques culmine dans la reflexion de Philon sur la cité de Moïse et fonde la notion de religion, c'est-à-dire une communauté humaine régie par la loi divine, exemple concret de la loi de nature dans la cité du monde
Burgerrecht (Joods recht) --- Burgerschap (Joods recht) --- Citizenship (Jewish law) --- Citoyenneté (Droit juif) --- Droit de cité (Droit juif) --- Nationaliteit (Joods recht) --- Nationalité (Droit juif) --- 296*332 --- Philo van Alexandrië:--studies --- 296*332 Philo van Alexandrië:--studies --- Philo of Alexandria --- Contributions in Jewish citizenship
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